Search result: Catalogue data in Spring Semester 2018
Chemistry Teaching Diploma Further information: Link | ||||||
Professional Training in Chemistry Important Notice: Enrolment in the courses of this category is only possible if no more than 12 CP of potential additional requirements have to be acquired. | ||||||
Number | Title | Type | ECTS | Hours | Lecturers | |
---|---|---|---|---|---|---|
529-0964-00L | Teaching Internship Chemistry | O | 8 credits | 17P | A. Baertsch | |
Abstract | The teaching practice takes in 50 lessons: 30 are taught by the students, and the students sit in on 20 lessons. The teaching practice lasts 4-6 weeks. It gives students the opportunity to implement the contents of their specialist-subject, educational science and subject-didactics training in the classroom. Students also conduct work assignments in parallel to their teaching practice. | |||||
Learning objective | - Students use their specialist-subject, educational-science and subject-didactics training to draw up concepts for teaching. - They acquire the skills of the teaching trade. - They practise finding the balance between instruction and openness so that pupils can and, indeed, must make their own cognitive contribution. - They learn to assess pupils' work. - Together with the teacher in charge of their teacher training, the students constantly evaluate their own performance. | |||||
Content | Die Studierenden sammeln Erfahrungen in der Unterrichtsführung, der Auseinandersetzung mit Lernenden, der Klassenbetreuung und der Leistungsbeurteilung. Zu Beginn des Praktikums plant die Praktikumslehrperson gemeinsam mit dem/der Studierenden das Praktikum und die Arbeitsaufträge. Die schriftlich dokumentierten Ergebnisse der Arbeitsaufträge sind Bestandteil des Portfolios der Studierenden. Anlässlich der Hospitationen erläutert die Praktikumslehrperson ihre fachlichen und didaktischen Überlegungen, auf deren Basis sie den Unterricht geplant hat und tauscht sich mit dem/der Studierenden aus. Die von dem/der Studierenden gehaltenen Lektionen werden vor- und nachbesprochen. Die Praktikumslehrperson sorgt ausserdem dafür, dass der/die Studierende Einblick in den schulischen Alltag erhält und die vielfältigen Verpflichtungen einer Lehrperson kennen lernt. | |||||
Prerequisites / Notice | Findet am Schluss der Ausbildung, vor Ablegung der Prüfungslektionen statt. | |||||
529-0968-01L | Examination Lesson II Chemistry Simultaneous enrolment in "Examination Lesson II Chemistry" (529-0968-02L) is compulsory. Will mark the conclusion of the teacher training programme in Chemistry. | O | 1 credit | 2P | A. Baertsch | |
Abstract | In the context of an examination lesson conducted and graded at a high school, the candidates provide evidence of the subject-matter-based and didactic skills they have acquired in the course of their training. | |||||
Learning objective | On the basis of a specified topic, the candidate shows that they are in a position - to develop and conduct teaching that is conducive to learning at high school level, substantiating it in terms of the subject-matter and from the didactic angle - to analyze the tuition they have given with regard to its strengths and weaknesses, and outline improvements. | |||||
Content | Die Studierenden erfahren das Lektionsthema in der Regel zwei Wochen vor dem Prüfungstermin. Zudem erhalten sie Informationen über den Wissensstand der Schülerinnen und Schüler und können die Klasse besuchen. Die Studierenden erstellen eine Vorbereitung gemäss Anleitung und reichen sie 48 Stunden vor der Prüfung ein. Die gehaltene Lektion wird kriteriumsbasiert beurteilt. Die Beurteilung umfasst auch die schriftliche Vorbereitung und eine mündliche Reflexion über die gehaltene Lektion im Rahmen eines kurzen Kolloquiums. | |||||
Lecture notes | Dokument: Schriftliche Vorbereitung für Prüfungslektionen Link | |||||
Prerequisites / Notice | Nach Abschluss der übrigen Ausbildung. | |||||
529-0968-02L | Examination Lesson II Chemistry Simultaneous enrolment in "Examination Lesson I Chemistry" (529-0968-01L) is compulsory. Will mark the conclusion of the teacher training programme in Chemistry. | O | 1 credit | 2P | A. Baertsch | |
Abstract | In the context of an examination lesson conducted and graded at a high school, the candidates provide evidence of the subject-matter-based and didactic skills they have acquired in the course of their training. | |||||
Learning objective | On the basis of a specified topic, the candidate shows that they are in a position - to develop and conduct teaching that is conducive to learning at high school level, substantiating it in terms of the subject-matter and from the didactic angle - to analyze the tuition they have given with regard to its strengths and weaknesses, and outline improvements. | |||||
Content | Die Studierenden erfahren das Lektionsthema in der Regel zwei Wochen vor dem Prüfungstermin. Zudem erhalten sie Informationen über den Wissensstand der Schülerinnen und Schüler und können die Klasse besuchen. Die Studierenden erstellen eine Vorbereitung gemäss Anleitung und reichen sie 48 Stunden vor dem Termin ein. Die gehaltene Lektion wird kriteriumsbasiert beurteilt. Die Beurteilung umfasst auch die schriftliche Vorbereitung und eine mündliche Reflexion über die gehaltene Lektion im Rahmen eines kurzen Kolloquiums | |||||
Lecture notes | Dokument: Schriftliche Vorbereitung für Prüfungslektionen Link | |||||
Prerequisites / Notice | Nach Abschluss der übrigen Ausbildung. |
- Page 1 of 1