551-0969-01L Examination Lesson I Biology
Semester | Spring Semester 2019 |
Lecturers | P. Faller |
Periodicity | every semester recurring course |
Language of instruction | German |
Comment | Simultaneous enrolment in "Examination Lesson II Biology" (551-0969-02L) is compulsory. |
Abstract | In the context of an examination lesson conducted and graded at a high school, the candidates provide evidence of the subject-matter-based and didactic skills they have acquired in the course of their training. |
Learning objective | On the basis of a specified topic, the candidate shows that they are in a position - to develop and conduct teaching that is conducive to learning at high school level, substantiating it in terms of the subject-matter and from the didactic angle - to analyze the tuition they have given with regard to its strengths and weaknesses, and outline improvements. |
Content | Die Studierenden erfahren das Lektionsthema in der Regel eine Woche vor dem Prüfungstermin. Von der zuständigen Lehrperson erhalten sie Informationen über den Wissensstand der zu unterrichtenden Klasse und können sie vor dem Prüfungstermin besuchen. Sie erstellen eine Vorbereitung gemäss Anleitung und reichen sie bis am Vortag um 12 Uhr den beiden Prüfungsexperten ein. Die gehaltene Lektion wird kriteriumsbasiert beurteilt. Die Beurteilung umfasst auch die schriftliche Vorbereitung und eine mündliche Reflexion des Kandidaten/ der Kandidatin über die gehaltene Lektion im Rahmen eines kurzen Kolloquiums. |
Lecture notes | Dokument: Schriftliche Vorbereitung für Prüfungslektionen. |
Prerequisites / Notice | Nach Abschluss der übrigen Ausbildung. |