Students work in teams to develop an interdisciplinary research question on the basis of a current environmental topic. They research the literature necessary to answer it and create an overview of the scientific facts. On this basis, they then produce information material for a non-scientific audience in a selected media form.
Learning objective
Students are able to - develop a question on a given interdisciplinary environmental topic by researching the current research literature and documenting it in a literature management program - summarise the scientific facts relevant to a given question in a collaborative approach - prepare and communicate scientific facts for a given question in a suitable form for a non-scientific audience
Content
• Input von Spezialisten zu geeigneten Kommunikationsformen und Medien (z.b. Review Paper / Kurzvideo / Wikipedia-Artikel / ETH-Life-Artikel/NZZ-Artikel/TransformationMap/Blog/Interaktive GIS-Karte/Management Summary/Argumentenkatalog/TV-Interview/ …) • Input zu Recherche und Schreiben in interdisziplinären Gruppen; Input “Interdisziplinäre Publikationen” • Review und Synthese der aktuellen Literatur zu einem vorgegebenen interdisziplinären Themenkreis (z.B. Kivu-See-Methan, Moorböden und CO2-Ziele, Fischerei und Phosphat, thermische Verschmutzung/Restwasser, …) • Arbeit in interdisziplinären Gruppen aus den Vertiefungen (versch. «Experten») • Work-in-Progess Diskussionen der wissenschaftlichen Summaries (SW6) und Informationsmaterialien (SW10) sowie Schlusspräsentationen (SW13/14)
Prerequisites / Notice
Seminar in der Systemvertiefung im 5.Semester oder gleichwertiges Literaturseminar besucht
Performance assessment
Performance assessment information (valid until the course unit is held again)
Repetition only possible after re-enrolling for the course unit.
Additional information on mode of examination
Gruppenkriterium: Zeitliches und qualitatives Erfüllen der Milestones Einzelkriterium: anteilsmässige Beiträge an Recherche und Infomaterial sowie aktive Teilnahme an den Work-in-Progress-Diskussionen und Feedbacks
Learning materials
No public learning materials available.
Only public learning materials are listed.
Groups
No information on groups available.
Restrictions
Priority
Registration for the course unit is only possible for the primary target group