364-1052-00L  PhD Seminar in Quantitative Marketing Research

SemesterFrühjahrssemester 2019
DozierendeF. von Wangenheim, R. Algesheimer
Periodizitätjährlich wiederkehrende Veranstaltung
LehrspracheEnglisch



Lehrveranstaltungen

NummerTitelUmfangDozierende
364-1052-00 SPhD Seminar in Quantitative Marketing Research Für Fachstudierende und Hörer/-innen ist eine Spezialbewilligung der Dozierenden notwendig.
**together with University of Zurich**

26.02.2019; 09:30-12:00h
12.03.2019 and 4.57; jeweils 9:30-12:00 h (Universität Zürich, Andreasstrasse 15, Zürich Oerlikon)

26.03.2019; 09:30-12:00h
14.05.2019 AND 4.57; jeweils 9:30-12:00 h (Universität Zürich, Andreasstrasse 15, Zürich Oerlikon)
9s Std.
26.02.09:15-12:00WEV H 326 »
12.03.09:00-12:00UNI ZH .
26.03.09:15-12:00WEV H 326 »
04.05.09:00-12:00UNI ZH .
14.05.09:00-12:00UNI ZH .
F. von Wangenheim, R. Algesheimer

Katalogdaten

KurzbeschreibungThe seminar is open to PhD students in Quantitative Marketing. Students are invited to present "work in progress". Work to be presented should be in a state that allows for submission to an international peer-reviewed journal in the not too distant future. This seminar is a collaboration between ETH and UZH and marketing groups from both sides will participate.
LernzielThe learning goal of the course is to reflect on and improve participants' research skills through presentation and discussion of research in progress projects.
To be prepared for the seminar, students need to read up on central topics in the related literature. These references are listed in the forthcoming syllabus. Students are invited to present "work in progress".
InhaltThe seminar is open to PhD students in Quantitative Marketing. To be prepared for the seminar, students need to read up on central topics in the related literature. These references are handed out in the beginning of the seminar. Students are invited to present "work in progress". Work to be presented should be in a state that allows for submission to an international peer-reviewed journal in the not too distant future. This seminar is a collaboration between ETH and UZH and marketing groups from both sides will participate.
To be prepared for the seminar, students need to read up on central topics in the related literature. These references are listed in the forthcoming syllabus. Students are invited to present "work in progress".

Leistungskontrolle

Information zur Leistungskontrolle (gültig bis die Lerneinheit neu gelesen wird)
Leistungskontrolle als Semesterkurs
ECTS Kreditpunkte3 KP
PrüfendeF. von Wangenheim, R. Algesheimer
Formunbenotete Semesterleistung
PrüfungsspracheEnglisch
RepetitionRepetition nur nach erneuter Belegung der Lerneinheit möglich.

Lernmaterialien

Keine öffentlichen Lernmaterialien verfügbar.
Es werden nur die öffentlichen Lernmaterialien aufgeführt.

Gruppen

Keine Informationen zu Gruppen vorhanden.

Einschränkungen

Allgemein : Für Fachstudierende und Hörer/-innen ist eine Spezialbewilligung der Dozierenden notwendig

Angeboten in

StudiengangBereichTyp
Doktorat Departement Management, Technologie und ÖkonomieDoktoratsausbildung in ManagementWInformation