363-1055-00L  Marketing Practice

SemesterFrühjahrssemester 2019
DozierendeF. von Wangenheim
Periodizitätjedes Semester wiederkehrende Veranstaltung
LehrveranstaltungFindet dieses Semester nicht statt.
LehrspracheEnglisch



Lehrveranstaltungen

NummerTitelUmfangDozierende
363-1055-00 SMarketing Practice
Findet dieses Semester nicht statt.
20s Std.F. von Wangenheim

Katalogdaten

KurzbeschreibungThe course enables students to apply their knowledge from marketing and other disciplines to real life cases under the supervision of internationally operating partner companies.
LernzielFirst, students have to assess and analyse real life problems in order to generate creative solutions.

Secondly, students have to demonstrate that they are both - able to apply their knowledge from marketing theory to practice, as well as to communicate their ideas to other students and leading marketing executives.
InhaltThe Circle of Excellence is a one-year talent program for outstanding students together with the universities of Münster, Cologne and Berlin. It aims at preparing the participants for interesting management tasks within various workshops in collaboration with our internationally operating partner companies, e.g. PanGas, L'Oréal, Henkel, McKinsey, EDEKA,...

Please find more information on:
Link
Voraussetzungen / BesonderesYour profile:
- Strong interest in Marketing topics
- Very good academic performance
- Interesting and convincing personality

Students have to organize the remaining phase of their studies in a way that they are able to participate in the workshops.

Leistungskontrolle

Information zur Leistungskontrolle (gültig bis die Lerneinheit neu gelesen wird)
Leistungskontrolle als Semesterkurs
ECTS Kreditpunkte3 KP
PrüfendeF. von Wangenheim
Formunbenotete Semesterleistung
PrüfungsspracheEnglisch
RepetitionRepetition nur nach erneuter Belegung der Lerneinheit möglich.

Lernmaterialien

Keine öffentlichen Lernmaterialien verfügbar.
Es werden nur die öffentlichen Lernmaterialien aufgeführt.

Gruppen

Keine Informationen zu Gruppen vorhanden.

Einschränkungen

PlätzeMaximal 1
VorrangDie Belegung der Lerneinheit ist nur durch die primäre Zielgruppe möglich
Primäre ZielgruppeManagement, Technologie und Ökonomie MSc (363000)
WartelisteBis 29.03.2019
BelegungsendeBelegung nur bis 15.03.2019 möglich

Angeboten in

StudiengangBereichTyp
Management, Technologie und Ökonomie MasterWahlfächerWInformation