In the context of an examination lesson conducted and graded at a high school, the candidates provide evidence of the subject-matter-based and didactic skills they have acquired in the course of their training.
Learning objective
On the basis of a specified topic, the candidate shows that they are in a position - to develop and conduct teaching that is conducive to learning at high school level, substantiating it in terms of the subject-matter and from the didactic angle - to analyze the tuition they have given with regard to its strengths and weaknesses, and outline improvements.
Content
Die Studierenden erfahren das Lektionsthema in der Regel zwei Wochen vor dem Prüfungstermin. Zudem erhalten sie Informationen über den Wissensstand der Schülerinnen und Schüler und können die Klasse besuchen. Die Studierenden erstellen eine Vorbereitung gemäss Anleitung und reichen sie 48 Stunden vor der Prüfung ein. Die gehaltene Lektion wird kriteriumsbasiert beurteilt. Die Beurteilung umfasst auch die schriftliche Vorbereitung und eine mündliche Reflexion über die gehaltene Lektion im Rahmen eines kurzen Kolloquiums.
Lecture notes
Dokument: Schriftliche Vorbereitung für Prüfungslektionen Link
Prerequisites / Notice
Nach Abschluss der übrigen Ausbildung.
Performance assessment
Performance assessment information (valid until the course unit is held again)