Peter Greutmann: Courses in Autumn Semester 2019

NameMr Peter Greutmann
DepartmentHumanities, Social and Political Sciences
RelationshipLecturer

NumberTitleECTSHoursLecturers
851-0240-16LColloquium on the Science of Learning and Instruction Information 1 credit1K
851-0240-16 KKolloquium Lehr-Lern-Forschung und Fachdidaktik
Die Vorträge im MINT-Kolloquium werden in deutscher oder in englischer Sprache gehalten.
The lectures of the MINT-Colliquium will be held in German or in English.

Das Kolloquium findet in der Regel vierzehntäglich statt. Die genauen Termine finden Sie ab Anfang September 2019 unter folgenden Link: Link
14s hrs
14.10.18:15-20:00HG D 16.2 »
28.10.18:15-20:00HG D 16.2 »
11.11.18:15-20:00HG D 16.2 »
25.11.18:15-20:00HG D 16.2 »
09.12.18:15-20:00HG D 16.2 »
E. Stern, P. Greutmann, further lecturers
851-0240-22LCoping with Psychosocial Demands of Teaching (EW4 DZ) Information Restricted registration - show details
Number of participants limited to 20.

The successful participation in EW1 ("Human Learning") and EW2 ("Designing Learning Environments for School") is recommended, but not a mandatory prerequisite.
2 credits3S
851-0240-22 SBewältigung psychosozialer Anforderungen im Lehrberuf (EW4 DZ) Special students and auditors need a special permission from the lecturers.3 hrs
Tue09:15-12:00HG G 26.1 »
P. Greutmann, U. Markwalder, S. Peteranderl
851-0242-01LCoping with Psychosocial Demands of Teaching (EW4) Information Restricted registration - show details
Enrolment possible with Teaching Diploma matriculation, except for students of Sport Teaching Diploma, who complete the sport-specific course unit EW4.
3 credits3S
851-0242-01 SBewältigung psychosozialer Anforderungen im Lehrberuf (EW4) Special students and auditors need a special permission from the lecturers.
Für eine reibungslose Semesterplanung wird um frühe Anmeldung und persönliches Erscheinen zum ersten Lehrveranstaltungstermin ersucht.
3 hrs
Tue09:15-12:00HG F 26.5 »
09:15-12:00HG G 26.1 »
09:15-12:00HG G 26.3 »
P. Greutmann, U. Markwalder, S. Peteranderl